İşyeri sigorta poliçesi ile sigortalı işyerinizde herhangi bir hasarla karşılaşmanız halinde hasar dosyasının sonuçlandırılabilmesi için olayla ilgili beyanınız, ekspertiz raporu, fotoğraflar ve işyerinizin vergi levhası istenilir. Ayrıca gerçekleşen hasara göre istenilecek diğer belgeler aşağıda belirtilmiştir. Bu belgeler dışında sigorta şirketi gerekli gördüğü birtakım başka belgeleri de talep edebilir.
Yangın hasarlarında itfaiye raporu (itfaiye tarafından müdahale edilmiş ise) Cumhuriyet Savcılığından alınan takipsizlik kararı (kasıt olup olmadığının tespiti için) istenir. Yıldırım düşmesi / fırtına sonucu meydana gelen hasarlarda meteorolojiden yıldırımın meydana geldiğine ilişkin rapor / fırtına raporu talep edilir. İnfilak sonucu meydana gelen hasarlarda itfaiye raporu, kara taşıtları çarpması durumunda ise çarpan aracın ruhsatı ve kaza zaptı istenir.
Kira kaybı hasarlarında eski ve yeni kira kontratı ve kira ödemesi yapılan ayın ödeme makbuzu, alternatif ikamet masrafları, kira kontratı veya tapu ve yapılan masrafların faturaları istenir.
Hırsızlık durumunda ise;
- Çalınan malların faturaları,
- Alınan ve satılan malların giriş çıkış faturaları,
- Envanter kayıtları,
- Demirbaş listesi ( Poliçe tanzimi sırasında düzenlendiyse),
- Görgü tespit tutanağı,
- İfade tutanağı,
- Çalınan malların bulunup bulunamadığına dair karakol/jandarma yazısı (1 aylık bekleme süresinin dolması gerekir).
|